8 March 2014

Qaseh Junior; Ikhtiar buat si manja yang sembelit

• بِسْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •

Assalamualaikum,

antara kandungan qaseh junior adalah kurma, madu, kismis, delima, zaitun, gingko, tiin, badam, garam bukit, habbatussauda, bayam, air zam zam, gam arab, zafaran dan pegaga

okay, kali ni kita fokus pada kurma dan gam arab (arabic gum). arabic gum juga dikenali sebagai Gam Akasia. Gam arab ini merupakan prebiotik semulajadi yang dapat membantu menyihatkan usus dan melegakan masalah sembelit.

Kurma pula adalah buang yang mempunyai 101 fungsi dan dikisahkan dalam surah Maryam. Kaya dengan gula smeulajadi untuk membekalkan tenaga fizikal & minda. Kajian menunjukkan kurma mengandungi konsentrasianti oksidan polyphenol yang tertinggi di kalangan buah buahan kering. Amalan memakan kurma turut membantu menstabilkan emosi. Kurma juga kaya dengan serat untuk membantu pelawasan.

Alhamdulillah...
Feedback dari rakan rakan yang anak mereka mengambil qaseh junior ni, positif dan alhamdulillah masalah sembelit semakin berkurangan. Ye lah, mesti sedih kan tengok anak anak asyik menangis bila nak membuang. sakit wooo...

Berikut adalah antara mereka yang mengamalkan qaseh junior;





Apa salahnya kita ikhtiar dengan cara lain kan. Takkan nak bagi ubat bontot je pada anak untuk melawaskan pembuangan kan. InsyaALLAH...kita usaha..

Untuk info/pertanyaan:


0 comments:

Post a Comment